| | vivaspb.com | finntalk.com

Бюджетний запит на 2017 рік

Поради батькам: як підготувати дитину до школи

Зовсім не слід:

  • змінювати режим дня дитини: позбавляти її денного сну, довгих прогулянок, ігор;
  • оцінювати все, що робить малюк, так як оцінюється діяльність учня;
  • "проходити" з дитиною програму першого класу, насильно замінюю­чи гру навчанням.

Необхідно:

  • прищепити дитині інтерес до пізнання довкілля, навчити спостерігати, думати, осмислювати побачене і почуте;
  • навчити її долати труднощі, планувати свої дії, цінувати час. Учити дитину слухати і чути оточуючих, поважати чужу думку, розуміти, що власні бажання потрібно узгоджувати з бажаннями інших людей, прагнути реально оцінювати свої дії і досягнення;
  • формувати світогляд дитини, знання:
    • про довкілля, про себе (прізвище, ім'я, адресу), про свою родину (як звуть батьків, ким вони працюють, що роблять на роботі);
    • про своє село, місто, вулицю;
    • про явища природи (пори року, їх послідовність, місяці кожної пори року, їх загальну кількість і послідовність; дні тижня, частини доби);
    • про Сонце, дощ, сніг;
    • про урожай, борошно, із чого роблять хліб, цукор;
    • про улюблені книжки, вірші, казки, пісні, відомих письменників, художників, композиторів;
    • про дорослих людей (за віком, професіями, за своєю вихованістю-невихованістю; добротою, чуйністю-байдужістю; яких людей треба поважати, а яких боятися; звідки, на думку дитини, беруться порядні й непорядні люди);
    • про сучасну техніку, транспорт.

ЧИ ГОТОВА ДИТИНА ДО ШКОЛИ? (тест)

  1. Чи хоче Ваша дитина йти до школи?
  2. Чи думає Ваша дитина про те, що у школі вона багато дізнається та навчатися їй буде цікаво?
  3. Чи може Ваша дитина самостійно виконувати справу, яка потребує зосередженості впродовж ЗО хвилин (наприклад, збирати конструктор)?
  4. Чи Ваша дитина у присутності незнайомих анітрохи не соромиться?
  5. Чи вміє Ваша дитина складати розповіді за картинкою не коротші, ніж із п'яти речень?
  6. Чи може Ваша дитина розповісти напам'ять кілька віршів?
  7. Чи вміє вона відмінювані іменники за числами (наприклад, олівець олівці)?
  8. Чи вміє Ваша дитина читати по складах або цілими словами?
  9. Чи вміє Ваша дитина рахувати до 10 і назад?
  10. Чи може вона розв'язувати прості задачі на віднімання ті додавання одиниці?
  11. Чи правильно, що Ваша дитина має тверду руку?
  12. Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки?
  13. Чи може Ваша дитина користуватися ножицями і клеєм (наприклад, робити аплікації)?
  14. Чи може вона зібрати пазли з п'яти частин за хвилину?
  15. Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?
  16. Чи може вона узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словом овочі: помідори, морква, цибуля)?
  17. Чи любить Ваша дитина самостійно працювати - малювати, збирати мозаїку тощо?
  18. Чи може вона розуміти і точно виконувати словесні інструкції?

Результати тестування залежать від кількості позитивних відповідей на запитання тесту. Отже, якщо їх.

15-18 - Ваша дитина готова йти до школи. Ви недарма з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна легко подолати;

10-14 - Ви на правильному шляху, дитина багато чого навчилася, а запитання, на які Ви відповіли "ні", підкажуть Вам, над чим іще потрібно попрацювати;

9 і менше - почитайте спеціальну літературу, постарайтеся приділяти більше часу заняттям з дитиною і зверніть увагу на те, чого вона не вміє. Результати можуть Вас розчарувати. Але пам'ятайте, що всі ми - учні у школі життя. Дитина не народжується першокласником, готовність до школи - це комплекс здібностей, що піддаються корекції. Вправи, завдання, ігри, обрані Вами для розвитку дитини, легко і весело можна виконувати з мамою, татом, бабусею, старшим братом - з усіма, хто має вільний час і бажання навчатися разом із дитиною. Добираючи завдання, зверніть увагу на слабкі місця розвитку дитини.

Ви можете дати волю своїй фантазії і видозмінювати завдання, а можете точно дотримуватись інструкції - у будь-якому випадку Ваша дитина росте і наближається до школи. Але запам'ятайте, будь ласка, кілька простих правил:

  • заняття з дитиною мають бути обопільно добровільними;
  • їх тривалість не має перевищувати 35 хвилин;
  • не намагайтеся пропонувати дитині завдання, якщо вона стомлена;
  • постарайтеся, щоб заняття мали регулярний характер - "мозковий штурм" під час підготовки до школи не ефективний;
  • якщо Ви побоюєтеся за успіхи своєї дитини, радимо Вам не зосереджуватися на виробленні конкретних навичок.

Методичні прийоми навчання у початковій школі постійно змінюються, є багато авторських програм, і Ваші зусилля можуть піти врозріз із ними. Корисніше використовувати загальнорозвивальні вправи для зміцнення сприймання, пам'яті, уваги, тонкої моторики рук. Учіть дитину звертати увагу на те, як звучать слова, - пропонуйте їй виразно повторювати слова, як українські, так і іноземні, знайомі й незнайомі. Розучуйте з нею вірші, скоромовки і складайте казки. Просіть повторювати напам'ять почутий текст і переказувати його своїми словами.

Дуже корисно запам'ятовувати різні предмети, їх кількість і розташування; звертайте увагу дитини на деталі пейзажу й довкілля. Не забувайте порівнювати різні предмети і явища: що в них загального і відмінного.

Запропонуйте дитині запам'ятати послідовність цифр (наприклад, номери телефонів). Добре стимулюють розвиток концентрації уваги ігри-лабіринти, в яких потрібно "простежити" доріжку персонажа, а також завдання на порівняння двох майже однакових малюнків.

Не нехтуйте заняттями, що розвивають і зміцнюють дрібні рухи рук: ліплення, малювання, аплікації, ігри з конструкторами - усе це створює передумови для формування красивого почерку і сприяє розвитку мислення дитини. Використовуйте підручні засоби - можна відокремити горох від кукурудзи чи бобів, розсортувати ґудзики, розкласти сірники.

І, незалежно від успіхів Вашої дитини, намагайтеся створювати здоровий настрій перед школою, за якого вона б прагнула до знань, не боялася низьких балів і була впевнена у тому, що вона для Вас найулюбленіша!

Канцелярія

(Лебедчик І.В., Савицька М.В., Івченко Л.О.)

 

Кухарі НВК

 

Методичне об'єднання вчителів іноземних мов

(Єфіменко О.І., Сечка В.Г., Крутова О.І., Братущак І.Г., Кушнір Н.Н.

Долінська К.М.,Головня Т.В., Стадник Н.Р., Занюк Н.П.,  Гнатишин Т.В., Федорович Т.Г.)

 

 

Методичне об'єднання вчителів української мови та літератури

(Зінгель В.М., Члек Н.О., Носалюк В.Ф., Шестакова Н.Б., Новосад Л.С.,

Олійник О.Є., Рудь З.Л., Костюк О.І., Дубина О.Д., Міневич О.Г., Кузьміна О.І.)

 

 

Методичне об'єднання вчителів математики

(Піддубна Т.В.. Сагайдак В.В., Андрикевич В.В.,

Оліда І.Я., Демянчук С.М., Мала О.Л., Матишейко Ю.В.)

 

 

Методичне об'єднання вчителів суспільних дисциплін

(Тарасюк Н.М., Бондар В.О., Черниш Н.П.,

Нестеренко Л.В., Мєдвєдєва А.П.)

 

Методичне об'єднання вчителів світової літератури

(Федорків С.М., Чаус М.Л., Бич В.В., Козеровська Н.М.)

 

 

Методичне об'єднання вчителів початкових класів

(Шкляр О.Б., Татушко Є.Р., Руміна І.Ф., Кушнір В.Л., Соняк Н.Л., Афтеній І.А., Гіндич Л.А., Гурська Л.Ф., Міліна Л.І., Ніколаєва А.М.,

Лотвін М.В., Мазур Н.Г., Гусак І.А., Зейлик Т.М., Губенко О.О., Козлова Ж.Г., Савчук М.А., Рибчук Т.В., Рибачук А.В., Макарчук О.М., Кандібора А.В., Лотоцька О.Г.)

 

 

Методичне об'єднання вчителів предметів художньо-естетичного циклу

(Скулинець С.В., Дичек Т.В.,Севрюкова Н.Б., Бугайчук О.В., Крутова О.І., Залуська О.Г., Жалай О.Й., Ходаковська Т.В., Михайловська З.Н., Семенюк О.К.)

 

 

Методичне об'єднання вчителів фізичної культури та предмета Захист Вітчизни

(Захожий С.І., Єщенко А.В., Пилипчук П.В., Сапожнік Т.М., Микилюк С.О., Хомич Т.І., Романюк В.О.)

 

 

Методичне об'єднання вчителів трудового навчання

(Сасюк А.М., Гаврук В.О., Андрійчук О.П.)

 

 

Методичне об'єднання класних керівників та кураторів

 

 

Методичне об'єднання вчителів природничих дисциплін

(Лабнюк О.М., Багно О.М., Куракова Р.О., Корнійчук С.Я., Доброжанська С.С., Рибка О.Б.,

Гурний О.М., Таланкіна О.Є., Лукавий П.М., Янчук О.М., Матвіюк В.С., Ковальчук Л.В., Голодняк В.П., Музиченко А.В.)

 

 

Учителі інформатики

(Корнійчук С.Я.Матвіюк В.С., Янчук О.М., Гурний О.М., Лабнюк О.М.)

 

 

Учителі географії

(Куракова Р.О., Рибка О.Б.)

 

 

Учителі фізики

(Голодняк В.П., Лукавий П.М., Гурний О.М.)

 

 

Учителі хімії

(Музиченко А.В., Доброжанська С.С.)

 

 

Учителі біології

(Багно О.М., Ковальчук Л.В.)

 

 

Учителі економіки

(Рибка О.Б., Таланкіна О.Є.)

 

 

 

Гапон Зоя Іванівна, 

соціальний педагог

 

Бібліотекарі НВК

(Ігнатович Н.Л., Чухрій К.П.)

НОРМАТИВНО-ПРАВОВА БАЗА:

1. Закон України «Про загальну середню освіту» від 13 травня 1999 р. (із змі­нами і доповненнями). 

2. Закон України «Про внесення зміни до статті 18 Закону України «Про загальну се­редню освіту» щодо запобігання дискримінації при вступі до початкової школи» від 6 вересня 2011 р. № 3701-VІ. 

3. Лист МОН № 1/9-227 від 05.04.19 року щодо прийому дітей до перших класів у 2019 році.

4. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Інструкції з обліку дітей і підлітків шкільного віку» від 12 квітня 2000 р. № 646. 

5. Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про загально­освітній навчальний заклад» від 27 серпня 2010 р. № 778. 

6. Наказ Міністерства освіти і науки України «Про прийом дітей до 1 класу загальноос­вітніх навчальних закладів» від 7 квітня 2005 р. № 204. 

7. Інструктивно-методичний лист щодо роз'яснення порядку приймання дітей до першого класу загальноосвітніх навчальних закладів від 14 лютого 2015 р. №1/9-71

 8. Рішення виконавчого комітету від 24.01.2018 Про затвердження мікрорайонів закладів загальної середньої освіти та ведення обліку дітей шкільного віку та учнів

 9. Рішення виконавчого комітету від 4.04. 2018 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 24.01.2018 № 23-1 «Про затвердження мікрорайонів закладів загальної середньої освіти та ведення обліку дітей шкільного віку та учнів»

10. Рішення виконавчого комітету від 15.08.2018 «Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 24.01.2018 № 23-1 Про внесення змін до рішення виконавчого комітету від 24.01.2018 № 23-1 «Про затвердження мікрорайонів закладів загальної середньої освіти та ведення обліку дітей шкільного віку та учнів».

11. Постанова КМУ № 684 від 13.09.2017 року "Про затвердження Порядку ведення обліку дітей шкільного віку та учнів"

 

 

Дочірні категорії