| | vivaspb.com | finntalk.com

Рекомендації батькам п’ятикласників

 

Надихніть дитину на розповідь про свої шкільні справи.

Не обмежуйте свій інтерес звичайним питанням типу: «Як пройшов твій день у школі?» Кожного тижня вибирайте час, вільний від домашніх справ, і уважно розмовляйте з дитиною про школу.

Запам’ятовуйте окремі імена, події і деталі, про які дитина повідомляє вас, використовуйте їх надалі для того, щоб починати подібні бесіди про школу. Крім того, обов’язково питайте вашу дитину про її однокласників, про справи в класі, про шкільні предмети, про педагогів.

Регулярно розмовляйте з вчителями вашої дитини про її успішність, поведінку і взаємостосунки з іншими дітьми.

Без вагань поговоріть з учителем, якщо ви відчуваєте, що не знаєте про шкільне життя вашої дитини, або про її проблеми, пов’язані зі школою, або про взаємозв’язок її шкільних і домашніх проблем. Навіть якщо немає особливих приводів для турботи, консультуйтеся з вчителем вашої дитини не рідше, ніж раз в два місяці.

Під час будь якої бесіди з вчителем виражайте своє прагнення зробити все можливе для того, щоб поліпшити шкільне життя дитини.

Якщо між вами і вчителем виникають серйозні розбіжності, докладайте всі зусилля, щоб мирно подолати їх, навіть, якщо доведеться розмовляти для цього з директором школи. Інакше ви можете випадково поставити дитину в ніякове положення вибору між відданістю вам і пошаною до свого вчителя.

Не пов’язуйте оцінки успішності дитини зі своєю системою покарань і заохочень.

Ваша дитина повинна розцінювати свою добру успішність як нагороду, а неуспішність – як покарання. Якщо у дитини навчання йде добре, проявляйте частіше свою радість, можна навіть влаштувати невеликі свята із цього приводу. Але виражайте свою заклопотаність, якщо у дитини не все добре у школі, і, якщо необхідно, наполягайте на більшу важному виконанні нею домашніх і класних завдань. Постарайтеся, наскільки можливо, не встановлювати покарань і заохочень: наприклад ти на півгодини більше можеш подивитися телевізор за добрі оцінки, а на півгодини менше – за погані. Такі правила самі по собі можуть привести до емоційних проблем.

Знайте програму і особливості школи, де навчається ваша дитина.

Вам необхідно знати, яке шкільне життя вашої дитини, і бути упевненим, що вона дістає добру освіту в добрих умовах. Відвідуйте всі заходи і зустрічі, які організовуються батьківським комітетом і педагогічним колективом. Використовуйте будь які можливості, щоб взнати, як ваша дитина вчиться і як її вчать. Слід також мати інформацію про кваліфікацію вчителя, дисциплінарні правила, встановлені в школі і класі, різних можливостях навчання, які надає школа вашій дитині.

Допомагайте дитині виконувати домашні завдання, але не робіть їх самі.

Встановіть разом з дитиною спеціальний час, коли потрібно виконувати одержані в школі домашні завдання, і стежте за дотриманням цих установок. Це допоможе вам сформувати хороші звички до навчання. Продемонструйте свій інтерес до цих завдань і переконайтеся, що у дитини є все необхідне для їх виконання найкращим чином. Проте, якщо дитини звертається до вас з питаннями, пов’язаними з домашніми завданнями, допоможіть їй знайти відповіді самостійно, а не підказуйте їх.

Допоможіть дитині відчути інтерес до того, що викладають у школі.

З’ясуйте, що взагалі цікавить вашу дитину, а потім встановіть зв’язок між її інтересами і предметами, що вивчаються у школі. Наприклад, любов дитини до фільмів можна перетворити на прагнення читати книги, подарувавши книгу, по якій поставлений улюблений фільм. Або, любов дитини до ігор можна перетворити на прагнення дізнатися щось нове. Шукайте будь які можливості, щоб дитина могла застосувати свої знання, одержані в школі, в домашній діяльності. Наприклад, доручіть їй розрахувати необхідну кількість продуктів для приготування їжі або необхідну кількість фарби, щоб пофарбувати певну поверхню.

Особливі зусилля докладайте для того, щоб підтримувати спокійну і стабільну атмосферу в домі, коли в шкільному житті дитини відбуваються зміни.

 

Такі події, як перші декілька місяців в школі, початок і закінчення кожного навчального року, перехід з початкової школи в середню і старшу, можуть привести до стресу дитини шкільного віку. При першій – ліпшій можливості намагайтеся уникнути великих змін або порушень в домашній атмосфері протягом цих подій. Спокій домашнього життя вашої дитини допоможе їй ефективніше вирішувати проблеми у школі.

Рекомендації учителям-предметникам у роботі з п’ятикласниками

 

1.       Враховуйте труднощі адаптаційного періоду, вікові особливості п’ятикласників у виборі термінології, доборі методичних прийомів.

2.       Не перевантажуйте учнів надмірними за обсягом домашніми завданнями, дозуйте їх з урахуванням рівня підготовки учня, гігієнічних вимог віку.

3.       Стежте за темпом уроку – високий темп заважає багатьом дітям засвоювати матеріал.

4.       Налагоджуйте емоційний контакт з класом.

5.       На засіданнях методичних об’єднань, класних та шкільних нарадах відпрацюйте єдині вимоги до учнів (дотримуйтесь єдиного орфографічного режиму, критеріїв оцінювання).

6.       Продовжуйте розвиток та формування ключових компетентностей дітей.

7.       Налагоджуйте емоційний контакт з батьками школярів.

8.       Ніколи не використовуйте оцінку як засіб покарання учня. Оцінка досягнень повинна орієнтуватися на успіх, сприяти мотивації навчання, а не її зниженню.

9.       Фіксуйте позитивну динаміку в розвитку кожного учня (не порівнюйте Катерину і Миколу, а порівнюйте Миколу сьогодні і вчора).

10.  Розвивайте навички самоконтролю, вміння оцінювати свою роботу і роботу класу. Не бійтеся визнавати свої помилки. Постійно аналізуйте «плюси» і «мінуси» у своїй роботі.

11.  Використовуйте різні методики в групах, парах, індивідуально.

 

12.  Не утворюйте психотравмуючих ситуацій при виставленні оцінок за контрольні роботи, семестрові тощо. Виставляйте оцінки не формально, а з урахуванням особистісних досягнень кожного учня.

Поради п’ятикласнику

 

 

1. Не віднімай чужого, а своїм ділися.
2. Попросили – дай, намагаються відняти – захищай.
3. Кличуть грати – іди, не кличуть – запитай дозволу грати разом, це не соромно.
4. Грай чесно, не підводь своїх товаришів.
5. Не дражни нікого, не канюч, не випрошуй нічого. Двічі ні в кого нічого не проси.
6. Будь уважним усюди, де потрібно виявити уважність.
7. Через оцінки не плач, будь гордим.
8. Із учителями через оцінки не сперечайся й на вчителя за оцінки не ображайся.
9. Намагайся все робити вчасно й думати про гарні результати, вони обов’язково в тебе будуть.
10. Не зводь наклепів і не наговорюй ні на кого.
11. Намагайся бути охайним.
12. Частіше кажи: давай дружити, давай грати, давай разом підемо додому.
13. Пам’ятай! Ти не кращий за всіх, ти не гірший за всіх!

Соціальний педагогЗоя Іванівна Гапон

Стаж роботи: 10 років

Категорія: спеціаліст І категорії

Освіта: вища

Проблема над якою працюю: Діти-батьки-учителі: інформаційно-освітній супровід

Життєве кредо:

Життя- це дорога,

робити маленькі кроки краще,

ніж стояти на місці

Професійне кредо:

Не бійся правди, хоч яка гірка,

не бійся смутків, хоч вони як ріки.

Людині бійся душу ошукать,

Бо в цьому схибиш – то уже навіки.

                                       Ліна Костенко

 

Практичний психологКицун Оксана Анатоліївна

Стаж роботи: 8 років

Категорія: спеціаліст ІІ категорії

Освіта: вища

Проблема над якою працюю: Подолання тривожності, як передумова розвитку успішної особистості.

Життєве кредо:

Щоб життя було повноцінним, потрібно перебувати в постійному русі. Тільки тоді, кожний наступний день, буде несхожий на попередній.

 

Професійне кредо:

Навчання ніколи не вичерпує розум.

 

(Леонардо да Вінчі)

  ГРАФІК

роботи соціального педагога НВК №9

Гапон Зої Іванівни

на 2016-2017 навчальний рік

 

           ПОНЕДІЛОК   -     8.00 -  12.00  - практична робота

             12.00 - 17.00 – підготовча робота

           ВІВТОРОК   -        8.00 - 17.00  -   організаційно - методична робота

            СЕРЕДА       -         8.00 -  17.00  - практична робота

            ЧЕТВЕР        -        8.00 -  12.00  -  практична робота

             12.00 - 17.00 – підготовча робота

            П’ЯТНИЦЯ   -       8.00 -  12.00  -  практична робота

             12.00 - 17.00 – підготовча робота

 

Обідня перерва  13.00-14.00

                  

 

Графік роботи

практичного психологаНВК №9

Кицун Оксани Анатоліївни

на 2016 – 2017 навчальний рік

ПОНЕДІЛОК –

8:00 – 12:00 – практична робота

12:00 – 17:00 – підготовча робота

ВІВТОРОК –

8:00 – 17:00 – організаційно-методичний день

СЕРЕДА –

8:00 – 17:00 – практича робота

ЧЕТВЕР –

8:00 – 12:00 – практична робота

12:00 – 17:00 – підготовча робота

П’ЯТНИЦЯ –

8:00 – 12:00 – практична робота

12:00 – 17:00 – підготовча робота

 

Обідня перерва       13:00 – 14:00

 

Дочірні категорії