Інтеграція як ознака сучасності у контексті реформи освіти
- Деталі
- Автор: Адміністратор
-
Категорія: Новини
-
Опубліковано: 13 листопада 2017
-
Перегляди: 4525
У ході теоретико-інформаційного блоку учасники заходу обговорили особливості організації освітнього середовища в умовах реформи і становлення нової української школи. У своєму виступі Савчук Марина, голова методичного об’єднання НВК №9, наголосила, що одним із засобів формування компетентностей учня початкової школи визначено інтеграцію навчальних дисциплін. Адже інтеграція як вимога об’єднання в ціле компонентів об’єктів навчання є необхідним дидактичним засобом, за допомогою якого уможливлюється створення в учнів цілісного уявлення про об’єкт, що вивчається, формується міжпредметна компетентність.
Далі учасники семінару мали нагоду практично оцінити переваги інтегрованого навчання. Учителі взяли участь у ранковій зустрічі «Новий шкільний учитель. Педагогіка партнерства», яку підготувала і провела Соняк Наталія, вчитель-методист НВК №9. Спочатку керівники методичних осередків переглянули презентацію у новітній техніці скрайбінгу «Ранкова зустріч: що це і навіщо». Потім учителі практично засвоювали чотири основні компоненти ранкової зустрічі в позитивній атмосфері ділової гри. На етапі обміну інформацією з’ясували, які якості притаманні новому шкільному учителеві, як агентові змін в системі вітчизняної освіти. Цікавим для учасників семінару було групове заняття, у ході якого, об’єднавшись у 7 груп (за кількістю навчальних зон, які повинні бути у кожному класі), спробували на папері розташувати зони Відкриттів, Новин, Матеріалів, Комунікативну і Тематичну Зони, Зону Вчителя і Зону Тиші. Після виконання завдання педагоги обговорили позитивні і проблемні сторони нововведення в облаштуванні класів нової української школи.
Під час квест-перерви учасники семінару разом з Рибачук Альоною, старшим учителем НВК №9, і учнями 2-В класу виконували цікаві пізнавальні завдання, пов’язані з руховою активністю, щоб дізнатися, якою буде тема наступного уроку у 4-А класі.
Інтегрований урок (українська мова, англійська мова, інформатика) «Повторення вивченого про іменник. Іменники власні та загальні. Велика буква у власних назвах» провела Гіндич Людмила, вчитель-методист НВК №9, у співпраці з учителями англійської мови та інформатики. Учасники методичного заходу переконалися, що інтеграція пожвавлює навчальний процес, економить навчальний час, допомагає опанувати з учнями значний за обсягом навчальний матеріал, досягти цілісності знань.
Реформування сучасної освіти лежить на шляху подолання ізольованого викладання навчальних предметів і створення принципово нових навчальних програм, де освітній процес доцільно орієнтувати на розвивально-продуктивний інтегративний підхід. У цьому мали можливість переконатися учасники семінару, побувавши на занятті-мандрівці «Логіка природи» з елементами інтерактивних методів навчання (інтеграція математики, природознавства, екології в рамках дослідницько-експериментальної роботи всеукраїнського рівня), проведеному Козловою Жанною, вчителем-методистом НВК №9.
Кожен учасник методичного заходу отримав інтелект-карту «Впровадження інтеграції в навчальний процес», у якій описані переваги інтегрованого навчання, етапи реалізації міжпредметної інтеграції змісту навчання, умови, за яких відбувається такий процес.